Friday, September 10, 2010

satu syawal dua ribu sepuluh

Raya tahun ni duduk rumah dan bersahaja, tak keluar ke mana-mana. Merokok menemani jiwa yang kecewa. So keputusannya Ita tak bersedia lagi, byk lagi yg saya kena baiki. Awal pagi td bangkit dengan rasa blur, tahun nih berbaju melayu warna hitam dan aku seperti orang berkulit gelap sbb kulit nih memang da gelap. Solat sunat hari raya di masjid berhampiran, selesai saja terus menziarahi kubur arwah ayah, nik ahmad iskandar. Al-fatihah. Saya dapat rasa raya tak meriah tanpa orang yang kita sayangi, memang kita kena teruskan hidup ini tapi rasa berbeza dan tidak seperti waktu dahulu yg suasana meriah dan adventure walaupun sudah 2 tahun dia meninggalkan saya tapi sudah banyak perubahan yang dah berlaku. Malam ini pula saya kebuntuan nak buat apa. Entah macam mane suasana di kampung sekarang, mesti meriah dengan suara budak2 yang bising menjerit dan bermain sampai lewat malam. haihh. sigh.

No comments: