Monday, December 26, 2011

alor setar for a while

went to alor star for wedding.
a short trip sebenarnya dan buat aku gugup sebab kali pertama drive kereta manual dengan keadaan jalan yang sesak at juru-sg dua, penang. Aku nervous sikit masa tuh aku sendiri tak dapat imagine muka aku macam mane.

Day 1.
Tdo merata-rata masa perjalanan.

Day 2.
Check-in hotel ASRC, ditengah bandar alor star. Pagi wake up early sebab aku plan nak visit nenek Awatih, yg ada di Jalan Datuk Kumbar. Sementara aku bersiap dan teruskan plan aku, Kim masih tidur lena kepenatan. Jam 8 pagi nenek aku ngan auntie adilah pick up aku di hotel dan bawa ke rumah. Sampai saja di rumah dowg, aku dihidangkan dengan air zam zam dan kurma. Aku da rasa rendah diri sangat masa tuh at same time aku shame sebab family nenek Awatih communicate guna bahasa arab, mujur anak adila yg berusia 7 bulan senyum senyum,buatkan aku rasa mcm tenang dan lega. Sebenarnya dah terkapai-kapai mencari kamus, bila part ketawa aku ketawa juga walaupun aku tenggelam sbb tak faham. Tapi bagi aku family dia menarik sbb masing-masing dapat bercakap arab dengan lancar. Auntie Ulaiya dengan husband sampai rumah dan itu kali kedua aku breakfast selepas kurma. Bila bercerita tentang kisah nabi, aku lagi semakin tenggelam. Sejarah agama aku kantoi buat aku terasa jauh dengan Nabi nabi, apatah lagi dengan tuhan. hina diri sendiri sekejap bagi sedar.

Jam 11 pagi terus ke rumah pengantin untuk bekerja keras. Hpy working day to Khairul Izhar Mukhtar and merry christmas. Sampai petang dan outdoor location yang menarik, tak sangka alor setar ada banyak building yang menarik, biasa akku terperap di ipoh dan bagi aku ipoh da kategori building yg paling menarik rupa-rupanya kedah pun sama. Selesai outdoor balik. Masa balik singgah pasar malam, sempat aku grab 2 helai baju bundle dan layan bihun sup panas Ibrahim. Orang cakap bihun sup dia famous jadi aku tanak lepaskan peluang bila da sampai sana. Sedap sup dia, rasa sup gaban habes.

note: beli baju thailand satu dengan hope dapat menipu orang yang aku ke thailand dan baju lukisan hirohiko araki, pelukis komik penjelajahan jojo.

No comments: