Wednesday, May 13, 2009

geram



Tuhan, aku ingin dia kembali. Aku ingin dia sahaja sebagai teman aku sampai aku mati.
Tanpa dia hidup aku tak bermakna dan sunyi. Kami bertemu dan bersama. Saat indah
semua menjadi memori yang indah. Sekarang aku kehilangan dia. Semua yang aku buat
untuk dia bermakna atau tidak? Aku tak ada jawapan untuk itu. Mungkin aku tak sempurna
untuk cintakan dia. Tapi dia gadis yang menarik perhatian aku semenjak aku masuk ke
UNISEL. Semenjak hari itu mata aku untuk dia, hati aku untuk dia, jiwa aku untuk dia.
Semua aku korbankan dengan ikhlas. Ya Allah, aku merayu dia kembali. Aku sangat sunyi
tanpa dia. Aku dah tak punyai apa2 selain keluarga dan dia. Jalan kami masih panjang. Kembali.
Berkali kali aku hilang dia. Aku tetap teguh tapi sekarang aku betul-betul tak terdaya. Tak
mampu untuk membohongi semua. Aku sangat lemah dan aku adalah manusia hamba Mu yang
perlukan petunjuk. Aku rindukan dia. Tuhan, lindungilah dia. Nasi sudah pun jadi bubur dan
kenyataan ini aku kena terima walaupun aku tak mahu menerima.

No comments: